fundraising Campaign - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu fundraising Campaign - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu

fundraising Campaign

Door: Caroline

06 November 2011 | Libanon, Beiroet

Lieve iedereen,

Het weer hier is omgeslagen het is een stuk kouder en het regent af en toe.
Als het regent veranderd de straat in een rivier de afvoer hier is zo slecht, maar it is incredible to see!
Vorige week zijn we naar de bergen geweest met vrienden van ons en hebben daar heerlijk bij de openhaard gezeten. Daar zagen we de eerste bladeren die van kleur veranderd waren!
Iedereen zegt dat het weer morgen weer beter wordt en dat dat ongeveer duurt tot eind november en dat het dan pas echt koud wordt. Hopelijk is het waar en kunnen we naar het strand gaan.
Deze week zijn we erg geschokt door de omstandigheden in een van de gehandicaptenhuizen, in Antilias. Vorige week donderdag gingen we daar weer naar toe, we gingen naar de eerste verdieping naar een soort van balkon waar we vaak onze service doen. De jongens kwamen zoals gewoonlijk weer allemaal op ons afgestormt en ze wouden weer kusjes en knuffels. We ontdekkten echter dat veel van de jongens open wonden hadden sommige hadden zelfs wonden met vliegen en vliegeneitjes erin! Er liep ook een jongen rond met een hele erge oorinfectie, het pus kwam gewoon uit zijn oor. Caravan is veel gewent en we zijn helemaal niet kieskeurig en we knuffelde gewoon alle jongens maar voor die jongens zelf is het gewoon verschikkelijk. Twee meisjes van onze groep praten met een paar boys en een jongen was aan het roken oppeens doofde hij zijn sigaret in de mond van de jongen die tegenover hem zat. Die jongen gaf geen kik en hij slikte de sigaret door! Mijn teamgenoten hoorden gewoon het uitgaan van de sigaret ssssss. Ze probeerden zijn mond te openen maar het lukte niet, ze vertelde het de caretaker en hij moest lachen en deed niks. Waarschijnlijk gebeurd dit dus vaker. Het was echt CRAZY!
Deze donderdag moesten we weggaan bij Antilias er waren jongens daar die overal blaren en soort van wratten met bloed hadden, wij dachten dat het heel besmetelijk was. De jongens bleven je maar aanraken en kussen en knuffelen en wij moesten dus weggaan voor onze eigen gezondheid.
Een van de jongen die die wonden had vindt mij echt helemaal geweldig en hij weet mijn naam enzo, hij is redelijk helder in zijn hoofd. Hij wou mij de hele tijd knuffelen en ik negeerde hem een beetje omdat ik hem echt niet aan kon raken, maar hij was zo teleurgesteld zo verdrietig hij ging op de bank zitten (normaal zit hij nóóit) keek mij aan hij moest bijna huilen en wees naar me en deed toen zijn duim naar beneden. Ik was zo teleurgesteld (niet echt helemaal het juiste woord) en ik vond het zo zielig voor hem. We verlieten het huis maar hij kwam snel achter mij aangerend en zei: Sorry! Zo lief van hem.
Vorige week hebben we onze arabische lessen afgesloten, de meeste van ons willen er mee verder gaan maar dan niet 3x per week maar 1x per week. Ik ga er ook mee verder lijkt me echt gaaf om het meer te spreken en te verstaan. Volgende week begint onze universiteit dus het leven wordt dan echt zwaarder.
Vrijdag hebben we een goede doelenactie in een Ierse pub. We hebben een goede compromie gesloten met de eigenaar. De mensen die komen moeten 10,- dollaar betalen om in de pub te komen (deze 10,- dollaar gaat helemaal naar naar het goede doel) en voor de drinkjes krijgen wij 10%!
Een van de meisjes uit Ierland gaat op een traditionele Ierse fluit spelen en de eigenaar krijgt een Ierse vlag. We organiseren dit voor de boys and the girls waarmee wij werken om ze een mooie Kerstmis te bezorgen. De meeste hebben geen familie en wij willen dus spullen voor ze kopen. Simpele dingen als kleren, knutselspullen, knuffels, speelgoed en medicie dingen. Eigenlijk van alles. Het zou geweldig zijn als jullie ook geld willen sponseren! Ook al is het maar 1,- euro alle kleine beetjes helpen! Je weet nu zeker dat het in goede handen komt. Je vindt de bankrekening nummer op de pagina!
Jullie kunnen het geld sturen naar:
Lucas Martinez Y Boehme
Account Nmr.: 1013947310
Sort Code: 12030000
IBAN: DE61120300001013947310
BIC: BYLADEM1001
Subject: Christmas gift donation

Alvast heel erg bedankt ook namens the boys and the girls!

Liefs Caroline

• 06 November 2011 - 14:56

Judith:

Car! Ik ga sponsoren hoor! Wat een vreselijk verhaal zeg! Van die vliegen en die sigaret!
    Ik ben supertrots op je! En je bent een knapperd!

Xx

• 09 November 2011 - 21:19

Annelies:

heey car,
    wat erg om dit allemaal te lezen.. super goed dat je het vol houd en het positief blijft zien:) succes nog de komende 209 dagen;)
    liefs Annelies