week 5 - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu

week 5

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2011 | Libanon, Beiroet

Lieve allemaal,

Kan niet geloven dat het twee weken geleden is dat ik heb geschreven. De weken vliegen hier echt voorbij. De tijd gaat zelfs zo snel dat Suzanne de teamleader van onze groep gisteren zei dat het nog maar 62 dagen is voor Kerstmis! Hahaa zei is Iers en ze is nu al bezig met cadeautjes voor de jongens van Deir el Salib. Ze probeerd sponsers te zoeken die ons geld willen geven om dingen te kopen voor de jongens.
Dinsdag hadden we onze Arabisch test en ik keek naar er naar en ik dacht shit ik weet echt helemaal niks. Dus had ik maar mijn notebook erbij gehouden. De volgende dag krijgen we onze test terug zegt Abla (onze docente) Caroline gaat echt vooruit ze probeerd het zo goed en je merkt dat ze er zo veel tijd insteekt. Iedereen van mijn groep wist dat ik niet geleerd had dus zij lagen dubbel van het lachen. Abla snapte er niks van. Ze kwam na de les naar me toe en zei de Nederlandse groep die ik les gaf heeft mij stroopwafels gegeven het was zo lekker! De volgende 3 dagen heb ik alleen maar aan stroopwafels gedacht zo gemeen van haar.
We gaan 3x per week naar Deir el Salib daar zijn dus 50 jongens dus elke Caravinist heeft ongeveer 5 tot 6 jongens waar hij of zij voor 3 maanden lang moet vermaken. Elke dag vermaak je een andere jongen. Ik heb 5 jongens en ze zijn allemaal echt super lief, hier volgt de beschrijving:
Elias: Hij is een man tussen de 30 en de 40 jaar hij gaat naar school en hij praat de hele tijd. Hij herkent mij altijd en hij weet mij naam :) Hij is vooral super lief met de kleinere jongens en gedraagt zich vaak tegen over hen als een vader.
Jhiad: Hij is een man tussen de 20 en de 30, hij kan niet praten maar maakt geluidjes. Hij vindt het geweldig om je hand vast te houden knijpt er dan ook nog eens heel hard in en laat je niet meer los. Als hij muziek hoord wordt hij helemaal gek glimlacht en springt de hele tijd op en neer. Ook vindt hij het geweldig als je voor hem zingt en daarbij zijn hand op en neer beweegt je kan hem dan gewoon horen lachen.
Johny: Hij is een jongen van 14 jaar, hij lijkt op een jongen van 9. Hij is echt heel lief, hij kan niet praten maar hij maakt geluidjes. Als je binnenkomt pakt hij je hand vast en loopt met je overal naar toe. Maar ik heb hem wat anders geleerd en dat is dat hij op mijn schoot blijft zitten en dan zing ik voor hem en ik knuffel hem en kus hem, hij wordt er zo rustig van.
Fadi: Hij is een man tussen de 30 en de 40 jaar. Hij is zo cute, hij is klein en is kaal en hij houdt ervan om iedereen te observeren en als iets in zijn ogen een beetje te rommelig is pakt hij het op en zit er dan mee in zijn handen en ordend het. Hij kan praten en hij praat vaak tegen zichzelf wat erg schattig is. Hij houdt ervan om mensen te kussen en dat doet hij dan ook vaak.
Nicolaas: Hij is rond de 50 en hij gaat naar school. Hij houd er niet van om aangeraakt te worden wat voor mij soms erg lastig is. Het enige wat ik echt met hem kan doen is naast hem zitten en liedjes zingen en praten over Baba wat vader betekend omdat zijn vader de enige is die voor hem zorgt praat hij graag over zijn vader. Hij loopt altijd met zijn schouder helemaal omhoog hij is zo verlegen ik hoop dat hij opener wordt zodat het makkelijker is voor mij om met hem te werken.
Ik hou van deze jongens stuk voor stuk ze hebben allemaal iets speciaals en ze zijn allemaal super lief!
In Antilias en Deir el Amar hebben we elke keer een andere groep. Elke keer zijn het iets van 20 jongens of meisjes en we doen singingrounds met hun. Maxi brengt zijn gitaar en dan zingen we liedjes en we dansen met ze. Het is lichaamelijk veel vermoeiender maar gesteelijk minder dan Deir el Salib.
Vanaf vorig week hebben we elke avond een spiritual meeting met een priester genaamd Tom hij komt uit Nederland en het is erg leuk om met hem Nederlands te praten. Vandaag hebben we gepraat over de zin van het kwaad we hadden emotionele discussies en het ging eigenlijk alle kanten op en we hadden dus ook geen conclusie.
Vorige week zijn Amelie, Daniel, doctor Isaah en ik naar een klassiek concert gegaan het tweede gedeelte was erg mooi. Ook zijn we met zijn alle naar een kunstgallerij gegaan van de baas van de orde van Malta in Lebanon. We zijn erg cultureel bezig geweest.
Deze zaterdag gingen we naar de verjaardag van Pia en Lea (een tweeling) ze werden 18. Het zijn echt twee hele lieve meisjes. Pia kwam naar me toe en zei: je bent de enige Nederlandse en ik snap dat je je soms een beetje alleen kan voelen dus je kan me altijd bellen.
Na het dinner gingen we met ze alle naar Skybar. Skybar is van de zoon van Sheik Walid. Vorig jaar was Skybar uitgeroepen tot de beste nightclub van 2010 in de wereld. De muziek was zo goed en de club was eigenlijk half in de zee, zo cool. En TINCHY STRYDER was er!
Het was een geweldige avond.
Zaterdag was ook Valerie aangekomen, onze baas uit Duitsland en ze blijft hier met ons twee/drie weken.
Dit weekend gaan we naar de Holly Vally en we gaan daar iets van 6uur wandelen. Wat ik natuurlijk weer niet ga overleven. Maar het wordt vast leuk!


Liefs Caroline

  • 24 Oktober 2011 - 19:23

    Judith:

    Hahahaha wat een ontzettend grappig verhaal weer, car! Vind het elke keer genieten om t te lezen :-) ik heb inderdaad wel eens iets gezien over die skybar en leek me supervet!
    En de volgende keer maar goed Arabisch leren, want je bent er niet alleen voor de lol ( hier spreekt even de juf in mij ;-)) ! Geniet ervan meid!

    Dikke kussen, ook van teus en Bart!!

  • 25 Oktober 2011 - 14:06

    Marie:

    Hahaa, oh echt zo leuk die verhalen! Stout hoor dat je helemaal niet had geleerd, maar jij komt er nog makkelijk mee weg! Trouwens het is wel handig als je Arabisch kan spreken, Korbatjov spreekt namelijk ook Arabisch. We hebben laatst weer allemaal spullen van hem gekregen (dekbed en overtrek). Oehh, zijn er nog spannende dingen gebeurd in die coole Nightclub? Je overleeft die 6 uur vast wel, wat is nu de temperatuur daar bij jullie? Het is hier echt IJSKOUD!

    Houvanje! En lees ff je mail, okie? Veel plezier en succes, doe de groetjes daar maar aan iedereen (a)
    xxxxxxxxxxxxxxx.

  • 26 Oktober 2011 - 16:25

    Irmie:

    lieve car.
    ik lees al die verhalen van je echt super leuk. en ik zit op paardrijden bij manege zonneveld. ik had gisteren op libador gereden. en vorige week reed ik op lady ja en die week daar voor op de ondeugende spikkel.
    we gaan nu aan tafel heeel veel plezier nog xx irmie

  • 26 Oktober 2011 - 16:32

    Tante Christine:

    Lieve Caroline, wat moeilijk hè schat om een goed woord te vinden voor de zorg die je aan 'jouw' mannen/jongens geeft ?
    Vermaken vind ik geen goede uitdrukking , meer gezelschap houden/ optrekken met/ zorg hebben voor...
    Oma Witte zou hebben gezegd: : 'zorgen dat een ander het leuk heeft'.
    Je staat w.s gekoppeld aan hen op een rooster?
    Wat fijn dat je in ieder van hen zoveel moois hebt ontdekt

    Odeke zou precies zo opzien tegen zo'n lange wandeling ..
    Heb je bergschoenen o.i.d. bij je of kun je er daar aan komen, dat zal vast een stuk schelen.
    Dag lief petekindje ik ben heel blij met al je berichten en ik denk steeds wat een geweldige levenservaring doet ze op en wat is ze toch al wijs , dat petekind.
    Veel liefs en Gods Zegen ,
    een omhelzing van tante Christine

  • 16 November 2011 - 10:03

    Victorine Wajer:

    Hey Caroline,
    Wat gaaf dat jij nu in Beiroet zit!
    Afgelopen zomer ben ik meegeweest naar Chabrouh en sinds kort zijn we weer begonnen met de voorbereidingen van het eerste kamp Nederlandse kamp! Ik heb afgelopen kamp voor Jihad gezorgd, hij is zo dankbaar! Kan ik je binnenkort eens mailen over onze organisatieplannen, misschien heb jij nog mooie tips voor ons en wie weet kunnen wij hier alvast wat voor de jongens en meisjes daar betekenen.
    Veel plezier en sterkte daar, het moet een hele bijzondere tijd voor je zijn!

    Liefs,

    Victorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 26320

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Juni 2016

Minor in Zambia

20 Augustus 2011 - 06 Juni 2012

10 maanden Libanon

Landen bezocht: