University - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu University - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu

University

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2011 | Libanon, Beiroet

Hallo iedereen,

Universiteit begon 2 weken geleden de eerste studies gingen over the history of Lebanon. Het was erg intressant we begonnen met de geschiedenis vanaf de tijd van jagers en verzamelaars onderstussen zitten we ergens in de oorlogperiode die tussen 1975 en 1990 plaats vond. Ook zijn we naar het Nationaal Museum van Beiroet gegaan.
Service was geweldig deze weken, in Deir Quammar hebben de twee Ierse meisjes een poppenshow gegeven met hulp van Kathy die alles voor ze vertaalde in het arabish. Je merkte wel dat ze (we) nog wat moeten oefenen.
Dinsdag en woensdag waren we weer in Deir El Salib, onze aankomst op woensdag kwam Soeur Manal naar ons toe (de verantwoordelijke zuster of Saint Dominique, -5) ze kondigen aan dat er een concert was in de concertzaal of DES, dus de 10 Caravanistas gingen met de bus en een aantal van de jongens uit Saint Dominique naar het concert. Het was een mooi concert en een prachtige kans voor de jongens om te zingen, dansen en te rennen met de verzorgers, caravanistas en natuurlijk de ongelooflijk Soeur Manal. Veel van de bewoners van DES, woonde het concert bij het maakte de sfeer echt geweldig.
Donderdag in Antellias bleken we weer van muzikale dienst te zijn, was echt een heerlijke middag gehad met 60 of 70 van de jongens. De zuster die verantwoordelijk is boven is echt een bijzondere vrouw, ze is heel oudere, maar echt geeft haar al naar de jongens en inderdaad de Caravan team. We zijn echt te danken aan haar voor haar steun van ons.
Service op vrijdag in Deir El Salib bewezen dat de zomer niet volledig voorbij is in Libanon. Vele van ons zaten in de tuin met onze jongens, kijkend naar de vogels zittend op de banken met een beetje liomonade, een knuffel, een lied of twee.
Vorig weekend was ik ziek had koorts en keelonsteking wat echt vervelend was want we hadden onze fundraising die vrijdag ik kon er dus niet bij zijn. Het bleek geen succes te zijn geweest veel van onze vrienden waren er niet. De volgende dag (ik was nog steeds ziek) ging de team naar de ceremonië van het tot ridders en dames slaan van sommige mensen van de Libanese Orde of Malta.
Wij hadden daar een taak om alles geordend te houden, heb gehoord van de team dat het niet echt werkte. Jullie moeten weten dat Libanese mensen heel ongeorderd zijn kijk alleen al naar het verkeer als je een tweebaans weg hebt maken Libense er een 4 of soms zelfs 5 baans weg van! It’s crazy.
Nu zijn we bezig om een concert te organiseren in de huizen. Maxi onze gitarist organiseert een band van al onze vrienden die een muziekinstrument kunnen spelen. We hebben al een saxefoonspeler, drummer, piono, gitarist, basgitaarist, violist en dan natuurlijk onze geweldige stemmen
Ik weet zeker dat het een succes wordt the boys and the girls would love it!
De Sinterklaassfeer mis ik hier wel (overal zijn al kerstbomen en kerstversieringen) maar gelukkig is mijn mama zo lief geweest om een paar chocoladeletters, (chocolade) pepernoten, snoep en stroopwafels. Dus een beetje sinterklaassfeer is hier wel.
Volgende week begint onze universiteit weer dan kan ik jullie meer vertellen over de verschillende curcussen die wij hebben.
For now take care and speak to you in two weeks.


Liefs Caroline

  • 21 November 2011 - 20:53

    Judith:

    Hi schat! Wat fijn dat je alle lekkere chocolade letters en pepernoten niet hoeft te missen! Hoe voel je je nu? Ik hoop dat alles goed met je gaat! Ik vind het leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Hele dikke kussen uit het ijskoude nederland!!

  • 22 November 2011 - 17:39

    :

    Hey! Ontzettend leuk juist dat je een bericht stuurt! :D. Dus je woont ook in Beiroet? Ik heb je verslagen allemaal gelezen, echt goed om ook de ervaringen van anderen te zien. Zoals ik het begrepen heb, doe je hier vrijwilligerswerk als hoofddoel, en daarbij leer je dus ook Arabisch en je gaat naar de uni? Wat een goede combinatie zeg! Ik kan je niet goed adviseren of Tripoli wel of niet veilig is. Zelf was ik er een met een vriendin die er vandaan komt. Ik raad je aan om het reisadvies te bekijken van de ambassade en een plan te hebben wat je wil doen. Ga je ook sinterklaas vieren op 4 december?
    Groetjes!! :)

  • 30 November 2011 - 14:11

    Mama:

    lieve Car, wat heerlijk dat je weer beter bent, zojuist keek ik even op You tube (ja ja ze leert het nog) en daar zijn zulke mooie filmpjes van Jean Vanier en Henri Nouwen. Ík hoop dat je /jullie af en toe tijd hebben daar eens naar te kijken/luisteren.Zoals je weet heeft Jean V.de Ark-gemeenschappen gesticht waar de gehandicapte medemens samenleeft met de" minder gehandicapte" mens zoals jij en ik.Hij is echt heel inspirerend.Eigenlijk zou ik St.Nic.gedichten moeten schrijven maar zoals je weet wordt dat een beetje een last minute actie .Veel liefs van ons allen en Sint vergeet je niet ,hoor. m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26310

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Juni 2016

Minor in Zambia

20 Augustus 2011 - 06 Juni 2012

10 maanden Libanon

Landen bezocht: