6 maanden in Beiroet - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu 6 maanden in Beiroet - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu

6 maanden in Beiroet

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2012 | Libanon, Beiroet

Dear People,

Zittend lui op de bank hier, denk ik dat het misschien wel weer eens tijd is voor mijn blog.
Waar was ik gebleven met mijn verhaal owjaa ik weet het al weer the christmas camp.
Het kersmis kamp was met de meisjes van Deir el Quamar die niet naar huis toe konden met kersmis. Ik zorgde voor een vrouw van ongeveer 60 jaar oud ze is blind. Ik merkte weer dat je echt heel veel van gehandicapten kan leren deze vrouw was helemaal blind en zij vertrouwde mij blindelings ze volgde mij waar ik ging ze had geen stok en ze zat niet in een rolstoel. Het is echt geweldig om te merken hoe iemand JOU vertrouwt zonder enige reden zonder iemand gezien te hebben. Dat was even in het kort het kerstmis kamp.
De week erna heb ik voor het eerst geskied, Matthieu zwits natuurlijk, heeft het me geleerd aan het eind van de dag kon ik de babypiste alleen doen en de piste ernaast heb ik geprobeerd maar toen viel ik echt om de twee meter arme Matthieu die me de hele tijd over eind moest trekken. Een keer viel ik en nam ik hem mee in mijn val en toen rolde we samen 10 m naar beneden, hahaa we hadden heel veel lol samen.
10 januari: Iedereen die weg was geweest was weer terug, Daniel, Lucas, Suzanne, Moritz en jaa zelfs Letti was terug. Het was de eerste keer dat het hele team in Lebanon samen was (omdat toen Matthieu aankwam Letti al weg was) Eindelijk voelde onze groep compleet aan. Ook al wisten we dat deze compleetheid niet lang zal gaan duren.
Natuurlijk was het weer even wenen om nu met meer mensen rekening te gaan houden dat merkte we dan ook aan de lengte van onze feedbackrounds.
We springen even in de tijd en we bevinden ons nu op 24 januari, de verjaardag van Johanna. Johanna stemde erin toe dat ze haar verjaardag samen ging vieren met een van de jongens in Deir el Salib. We zongen liedjes deelde cake en juice uit, Carvan dansend en zingend op het zelfde moment, al met al een geweldige feest!
’s Avonds vierde we Johanna’s verjaardag in een restaurant in de bergen. We hadden het hele restaurant voor ons zelf en het beste was dat we open Arak open food hadden voor 27,$ Amazing. De 30 vrienden, de arabishe muziek en de relexte athmosfeer maakte de avond.
Woensdag kwam Juan Alejandro Magaz ons vergezellen in DES. Juan was in Libanon vanwege een zeer intressante conferentie, daar ga ik zo wat meer over vertellen. Hij is al vele malen Chabrouh en kent de jongens erg goed. We waren blij dat Juan terug te brengen naar de jongens in Deir El Salib, het was een zeer aangename middag.
Deze week hadden we weer elke ochtend university. We hadden de laatste lectures over politics, en we hadden het over Chrisianity wat echt heel intressant is. De proffesor vertelde ons over de verschillende counsills die er door de jaren heen waren en ook vertelde hij waarom sommige kerken zich op splitste. We kwamen erachter dat het vaak geen kwetstie van geloof was maar een kwestie van het in andere woorden zeggen, terwijl het eigenlijk hetzelfde is in de praktijk.
Donderdagavond (26 jan) waren we uitgenodigd door Sheik Walid voor een dinner. We hadden aangename gesprekken met hem over het dagelijks leven, de jongens in DES maar natuurlijk hadden we het met hem ook weer over de oorlog wat ons nog altijd facineerd.
Vrijdag 27 januari: We waren uitgenodigd door Juan Alejandro Magaz om naar de conferentie te komen van de Arabic spring:
Het was heel intressant, we zagen bekende politici onderwie: de expresident van België de president van Hongarije en buitenlandse zaken minster van Italië. Ze hielden omstebeurt een praatje over hoe belangrijk het is om samen te werken en dat we elkaar nodig hebben in deze tijden van opstanden.
’ s Avonds na veel gestress, omdat haar vliegtuig vertraging had kwam Machteld aan!!!
Samen hebben we een geweldige week gehad; we zijn naar Byblos, down Town Beiroet, Deir el Quamar geweest en gelijk de eerste dag van haar verblijf zijn we wezen skiien. Ook heeft ze Lebanees eten gegeten: hommos, Khibbes (soort brood), taboele (soort sla), shwarma en niet te vergeten Manoesje! Machie die door iedereen Maggi werd genoemd omdat niemand haar naam uit kon spreken werd verlieft op het land en de cultuur en natuurlijk het klimaat. Ze had een goede week uitgekozen om te komen het weer was namelijk geweldig (25 graadjes).
Donderdag hadden we onze laatste girlsnight met Lettie. We besloten net als de vorige keer naar Roadster te gaan daarna naar de film. Deze keer was de film veel beter eigenlijk was het meer een jongensfilm dan een typical meisjesfilm: Man on a Legde
Vrijdag 3 februari hadden we onze tweede huisparty het thema deze keer was: What I always wanted to be.’ Machteld was er nog dus wij gingen samen als hockeymeisjes. (Zie foto’s op facebook)
Iedereen vond dat we er geweldig uitzagen. Zoals Moritz gecommanteerd heeft op een foto: Pour Geil, typical him :)
Zondag in de ochtend ging Machteld weer weg en ik mis mijn zusje nu al! Maar mijn ouders komen over een maand dus zo blijven ze elkaar goed afwisselen . Hopelijk komt Marieetje ook nog..
Deze dag was ook de laatste dag van Letti ze gaat naar India toe en blijft daar voor en maand en maakt daarna nog een rondreis door Azië. Letti die de dag daarvoor was gaan skieen was helemaal verbrand en haar gezicht was helemaal opgezwollen en rood. Arme Letti ze had zo veel pijn. We gaan Letti allemaal heel erg missen en we hopen veel van haar avonturen te horen in India.
Vorige week was een erg chil weekje, we hadden een uni break en die week daarvoor ook dus we konden heerlijk uitslapen. Helaas was het weer die week weer heel erg omgeslagen, regen en regen en nog eens regen. Door de regen waren de slechte straten heel gevaarlijk voor ons huis waren in 24 uur 4 ongelukken gebeurd! Gelukkig waren er geen gewonden of doden gevallen.
Ik kan nu wel zeggen dat de lente hier begint gisteren was het mooi weer, rond 18 graden en vandaga is het zelfs rond de 21 graden. Ik zit op het balkon in de zon mijn gezicht al een beetje rood verbrand kijkend naar de zee. Hopelijk krijgen jullie het in het koude Nederland het daar een beetje warm van?
Voor nu wens ik jullie een hele mooie zondag toe. En als het allemaal mee zit tot snel

Liefs Caroline

Ps: Kyra als je dit leest Gefeliciteerd met je verjaardag, mis je

  • 12 Februari 2012 - 12:20

    Meggie/Mach:

    Ah car ik mis jou ook heel erg! Het was zo geweldig met jou! Fijn dat je weer eens een blog schrijft, hou dit vast! Je mist niet zoveel in NL, het is koud en iedereen is verkouden. Gister kwamen de zusjes van eloisah(huisgenootje) en dat was heel gezellig! We skypen snel weer, geniet van de mensen & het weer! love you xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 26312

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Juni 2016

Minor in Zambia

20 Augustus 2011 - 06 Juni 2012

10 maanden Libanon

Landen bezocht: