het appartement - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu het appartement - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van carolinevanweede - WaarBenJij.nu

het appartement

Door: Caroline

22 September 2011 | Libanon, Beiroet

Heee allemaal,

Zaterdag zijn we aangekomen in ons appartement het is groot en mooi, het balkon is geweldig we hebben uitzicht op de zee! De eerste dag hebben we vooral gechilld, iedereen was zo moe van the sommercamp. Daarna begon de grote schoonmaak we habben ongeveer 4uur alles schoongemaakt! Het moest wel omdat Michel onze 'babysitter' (zoals we hem voor de grap noemen) een dode rat had gevonden in de keuken een paar dagen voordat wij aankwamen! Alles zag er weer mooi en schoon uit en we nodigde Michel and Doctor Issah uit voor een dinner in ons appartment, Doctor Issah woont vlak bij ons en ondersteunt het project ook heel erg een voorbeeld het appartment is van hem. De volgende dag kwamen we in de keuken en merkten we dat de koelkast het niet meer deed, alles was bedorven en weg was het eten. Dat was maandag maar de koelkast werkt nog steeds niet omdat de man die het zou maken nog niet is komen opdagen, we hopen dat hij vandaag komt. Ook vonden we nieuwe verse rattenpoep, it was horrible. Die avond kwamen we in de keuken en zagen we een stuk of 4 kakkerlakken rondlopen! Alles kwam tegelijk, it was so discusting! Gisteren hebben we 7 kakkerlakken in brandgestoken en we hebben nog geen nieuwe ontdekt dus we hopen dat ze nu weg zijn.
De andere dagen dat we niet aan het schoonmaken waren zijn we naar het strand gegaan en we zijn naar een hele leuke pub gegaan. Vandaag gaan we naar Beiroet om te shoppen en morgen gaan we naar een concert van een van de Libanese vrienden in het weekend zijn we uitgenodigd in het zuiden van Libanon voor een festival ook van onze Libanese vrienden. Dus het wordt een gezellig weekend! Maandag begint het harde leven echter weer want dan gaan we naar een van de gehandicaptenhuizen om te helpen. Dinsdag begint onze arabische lessen en in november begint de universiteit. Nu weten jullie ongeveer wat het programma is en hoe wij het overleven met onze dieren.

Haha owja nog een paar grappige dingen:
1. We mogen het toiletpapier niet in de toilet gooien, je moet het in een klein vuilnisbakje ernaast gooien. Als je het niet doet raakt alles verstopt.
2. De elektriciteit valt heel vaak uit, gisteren moesten we meer dan 30 keer naar de generator lopen…

Vanaf nu ga ik elke week schrijven (ik ga het proberen!) Dus tot volgende week!

• 22 September 2011 - 16:40

Mam, Irm ,mirth&mack:

ALs jij maar voor de dieren kan zorgen, de lieveheersbeestjes missen je hier!!:P We vinden je ontzettend stoer, kleine assepoes! De dagen dat we NIET hoeven te werken, zijn die er echt? Mach doet ook haar best om te overleven, niet in dierlijke, maar meer in hoogst concrete zin. Schat, we misssssssssssss you all. so much. En als jij elke week blogt, dan bloggen wij terug! En car, reageer even op mailtje van mach en mirth. heb je het al gelezen? Met irmie gaaat ook alles goed, ze geeft voor haar 10e verjaardag een diner dansant. echt super cool. we sturen je de fotos. Nederland is heel S.T.O.M. Saai, Tergend, Onhoudbaar. Minachtend. Nederland. We love internationals like you. wanneer gaan de planes naar libanon. we all want to goooo. lieve schat. we love you. so mych. and every day more. tot skyps, xxxx

• 22 September 2011 - 16:40

Veerle:

Leuk om weer even iets te horen!
    Wat is het trouwens lekker warm daar!
    Xx

• 26 September 2011 - 21:01

Zwakos:

Hallo Caroline,

Net de reisverslagen van een andere reisvriendin (Monique) van je gelezen, die weet wel wie dit is. Heel leuk je verslagen te lezen. Je maakt wat mee als ik het zo lees en je merkt meteen dat we het in ons kikkerlandje toch nog niet zo slecht hebben.
    Heel veel succes daar in de vreemde en voor straks natuurlijk succes met je studie en hoop dat je er van blijft genieten ook.

Met vriendelijke groet.

• 02 Oktober 2011 - 10:02

Marleen V Arnhem:

heeeei Caroline!
    ik kom er pas net achter dat jij ook een reisblog bijhoudt! Echt supergaaf om te lezen wat je allemaal doet! Sommige dingen klinken wel echt heftig, maar doe je tussendoor ook veel super leuke dingen!
    Met wat voor soort organisatie ben je eigenlijk mee?

liefs, xxx

• 02 Oktober 2011 - 12:47

Pastoor Ton Huitink:

Beste Caroline,

Leuk om je blog te lezen en te merken dat je je goed vermaakt. Hoop dat je naast het plezier ook dingen meemaakt waar je de rest van je leven veel aan zult hebben. Eerlijk gezegd twijfel ik daar niet aan. Als je een tijd in het buitenland verblijft dan beinvloed dat je hele leven. Mijn tijd in Kenya (ook al weer 30 jaar geleden!) heeft mijn leven ook op een bijzondere manier verrijkt.

Alle goeds!

pastoor Ton Huitink